reklama

Zápisky z denníka paranoidnej budúcej matky

Neviem kto povedal, že tehotenstvo je najkrajšie obdobie ženy. Ak to myslel z emocionálneho hľadiska, potom dobre, ale ak mal na mysli globálny stav, rada by som ho stretla a vypočula si jeho verziu. Musel to byť muž.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

Keď sme s mojím mužom konečne "ušúlali" vytúžené bábätko, bola som zrovna v štádiu absolútnej rezignovanosti. Som presne ten typ na ktorý platí, že kým sa neukľudní, nič nebude. Po takmer 8 mesiacoch merania, značenia do grafu, rátania či sme "to " robili presne počas plodných dní a zháňania informácií z každého možného zdroja, som nás objednala do poradne pre páry, ktoré z nejakého dôvodu nemôžu. Chcú, ale nedá sa. Darmo mi kamarátky hovorili, že je priskoro a že mám počkať aspoň rok. S termínom stretnutia v hlave som odišla na silvestrovskú dovolenku, kalendárik nechala doma, vypustila z hlavy plodné - neplodné a zabudla som, že existuje niečo iné ako chata na Orave. Presne o 4 dni som otehotnela a na stretnutie s lekárom som prišla - nič netušiac - v 6 týždni. Psychika je mocná čarodejnica.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som presne ten prípad, ktorý si vie nerváčením skomplikovať aj cestu do práce a pokiaľ nie je všetko ako z knihy a presne podľa pravidiel, podlieham panike. Dalo by sa povedať - nuž poučila sa, všetko chce kľud a nohy v teple. Ale ona nie!

Na začiatku 6 mesiaca a pri absolútne bezproblémovom tehotenstve denne zápasím so strachom, či je všetko v poriadku, či sa vyvíja ako má...prečo nekope? Na nete písali, že už má kopať a my stále nič. Zháňam monitor dychu, nakoľko som si prečítala o syndróme úmrtia novorodencov a vysielačky musím mať aj s kamerou. Rodiť budem určite v nadštandarde, pretože v bežnej nemocnici mi bábo určite zamenia za cudzie...atd. Je to kolotoč, ktorý je vyčerpávajúci pre mňa samu, ale nedá sa svietiť, som ten typ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako iste viete, tabletky na ukľudnenie sa pre tehotné nevyrábajú, takže si buď naordinujem kľud a nasadím dýchacie cvičenia, alebo nič a prečkám do pôrodu.

...Dnes som si po ceste do práce, ktorá vedie okolo spomínaného lekárskeho zariadenia, spomenula na páry, ktoré vtedy s nami v tom centre čakali v čakárni a v bruchu na rozdiel od mňa nemali vytúžené bábo. Prechádzali procesom skúšania dlho, niektoré niekoľko rokov. Niektorým sa to nepodarilo doteraz a mnoho z nich sa ešte načaká, kým si objavia na tehotenskom teste vytúžené 2 paličky. Umelé oplodnenia, hormonálna liečba.. Oproti nim je mojich 8 mesiacov prechádza ružovou záhradou. Ony budú potrebovať ešte veľa odvahy, trpezlivosti a sebadisciplíny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sama pred sebou som sa zahanbila...v tom zhone som si za celý čas neuvedomila, aké máme šťastie. Ani raz som sa nezastavila, aby som si ten stav - aj keď nie som najpokojnejší typ- užila.

Chcela by som , aby všetky budúce maminy a "snažilky" mohli zažívať ten pocit - že sa to podarilo a hlavný krok je úspešne za nimi. Aby dôverovali lekárom, nesledovali sa viac ako by mali a užívali si tých 9 mesiacov ako sa dá, nekomplikovali to sebe ani svojmu bábätku a tešili sa.

Tehotenstvo je naozaj najkrajšie obdobie.

A som si istá, že to povedala žena.

Nora Remiarová

Nora Remiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Je častokrát presvedčená, že pláva proti prúdu. Verí intuícii a znameniam osudu. Má rada biele zástavy v oknách ľudí. Viktorova a Teova mama. Rozvedená, deti v striedavke. So it goes.. Zoznam autorových rubrík:  fikciaHyperaktivita moja každodennámikrozamysleniaListy ( na pokračovanie)SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu