reklama

Mama má narodeniny

Určite bilancuje. Tvári sa že nie, lebo to je celá ona, ale som si istá že v duchu spomína, ráta, premýšľa a podčiarkuje. Jej príbeh nie je ničím výnimočný, je žena ako státisíce iných..ale je to moja mama a pre mňa výnimočnejšej ženy niet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Mama ma mala mladá, otca spoznala v práci a aj keď už bol rozvedený a ona pochádzala z veriacej rodiny kde je už rozvedený partner braný s rozpakmi, vzali sa. Mama mala bledomodré šaty, pretože biele s rozvedeným mať nemôže.. akoby nejaké šaty niečo zmenili...že áno. Primaciálny palác, množstvo ideálov, láska, najprv bývanie u maminých rodičov, niekoľko liet strávených na malte - teda stavaním vlastného, potom deti, dostavanie domu..všetko bolo. Ako každá mladá rodina s malými deťmi robili čo mohli, prípadne aj čo nemohli, napríklad otcove neuvážené hospodárenie s tým málom čo mali, jeho bohémska povaha a neskôr, keď ho vyslali do cudziny a zrazu spoznal peniaze, aj nezdravý pocit výnimočnosti... Keby na začiatku nepomohli maminí rodičia, mladá rodina by sa musela mať na pozore. Keď zomrel starý otec, z babky urobil mladú vdovu a z mojej mamy smutnú dcéru, ktorá prišla o otca skôr ako stihol vidieť jej druhé dieťa. Dodnes si pamätám ako mama veľmi plakala keď otata zomrel, myslela som si v tom chaose že umrel môj otec a strašne som sa bála...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prísť o otca sa dá rôzne, ten môj odišiel iným spôsobom. Mamin muž, otec v tom čase troch detí - jedného z prvého manželstva a dvoch z druhého- sa nám na staré kolená (opäť) zamiloval. Nebolo by na tom nič neobvyklé pokiaľ by sa vzal a odišiel by, ale nie..počkal niekoľko rokov počas ktorých klamal a podvádzal, kým mu mama prala prádlo a starala sa o domácnosť. Rozvodom sa všetko ( zdanlivo šťastne ) skončilo a už sme ho nevideli. Ľudia narozprávajú, navymýšľajú, všeličo sa k nám dostalo. I o jeho ďaľšom manželstve sme sa dozvedeli náhodou, aj o mojej sestre, ktorá sa narodila otcovej mladej (tretej) žene. Ale faktom ostáva že v momente kedy odišiel od mamy, presne v deň rozvodu, zabudol okamžite aj na ich dve deti ktoré dodnes nekontaktuje. Už teraz vieme že je to najlepšie čo sa nám mohlo stať a že naozaj platí že všetko čo sa deje, deje sa z nejakej príčiny a musí sa z toho vziať ponaučenie, prípadne hľadať odkaz. Len k tomu vedie dlhá cesta, a o tom inokedy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mama má šesťdesiat a nikdy nebola krajšia. Neviem či je šťastná, veľakrát cítim že jej je ľúto, ale ona o takýchto veciach nerozpráva. Dlho som nevedela pochopiť ako môže mlčať, ale už mám deti a už trochu rozumiem. Aj prečo ho dlho bránila, aj to že o ňom nikdy škaredo nerozpáva, iba keď ju k tomu s bratom vyprovokujeme. Už sa smeje tak ako kedysi, vie sa na mnohých spomienkach pobaviť a príjemne si zaspomínať, aj slzu občas spoločne pustíme ale tvárime sa že to jedna o druhej nevieme...ale tú takú očisťujúcu..žiadne ľútosti. Niet čoho ľutovať.

Má dve vnúčatá a aj keď ten život určite neplynie tak ako si predstavovala, nie je z nej zatrpknutá nervózna babka, ale naša babina, ku ktorej si moje deti nadšene balia kufor na víkend, svokra ktorá sa do ničoho nemontuje a keď sa u nich niečo stane, volá najprv môjmu mužovi až potom mne, aby ma ochránila a pretože mu dôveruje. Tá, ktorá vie čo treba robiť keď sme náhodou v núdzi a tá, čo rozmýšľa dopredu. Deti a fakt, že v našej rodine je opät muž, aj keď už nie jej ale jej dcéry, pomohlo zahnať chmáry občas sa objavujúce nad našimi hlavami. I keď nie sme klasická rodina ako zo žurnálu, teraz stojíme jeden vedľa druhého viac ako inokedy. Na Vianoce sa ten pocit vznáša nad stolom s kapustnicou a ja som, po tých rokoch, naozaj pre mamu rada.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aspoň dúfam, že mama to tak vidí. Keďže ona o týchto veciach nerozpráva, chvíľami mám pochybnosti. Ale rozplynú sa akonáhle mi večer zavolá aby sa opýtala ako sa máme.

Všetko najlepšie, mama. Nech je každý Tvoj deň taký čistý a nedotknutý zlom, ako si Ty sama. Ľúbim Ťa a aj keď sa o týchto veciach nerozprávame, určite vieš. Ďakujem Ti za všetko, za to aká si ku mne a mojim deťom, ako si prijala môjho muža do rodiny so všetkým čo k tomu patrí, ako si nikdy nespochybňovala moje rozhodnutia a ako stojíš nezlomená stále pri nás, napriek všetkému. Si úžasná keď sa smeješ a keď hodíš starosti za hlavu. Priala by som Ti dobrého muža, ale už viem že zázraky sa nedejú na počkanie a ak, tak prichádzajú veľmi nečakane.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Želám Ti aby Tvoj život bol natoľko zázračný, ako si len dokážeš priať a predstaviť a aby Ťa už nič nemilé neprekvapilo. Ak sa teraz obzeráš dozadu, urobila si všetko tak ako si mala a urobila si to dobre. My to vieme a preto Ťa máme radi, viac ako sa vôbec dá slovami vysloviť.

Lebo okrem toho že si to zaslúžiš, si tá najlepšia mama akú som mohla mať a ja som každý deň vďačná, že si práve moja.

Nora Remiarová

Nora Remiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Je častokrát presvedčená, že pláva proti prúdu. Verí intuícii a znameniam osudu. Má rada biele zástavy v oknách ľudí. Viktorova a Teova mama. Rozvedená, deti v striedavke. So it goes.. Zoznam autorových rubrík:  fikciaHyperaktivita moja každodennámikrozamysleniaListy ( na pokračovanie)SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu