reklama

Plus mínus, sem-tam zelená

Všetci delíme ľudí podľa najrôznejších faktorov. Nehovorím teraz o bežných stereotypoch - podľa veku, pohlavia, sympatií, vierovyznania, alebo neviem čoho ešte. Ide mi o subjektívne a staré známe predsudkové kategorizovanie. Moje súkromné a obľúbené rozlišovacie podskupiny sú:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Avokádisti. Ovocie alebo zelenina? Slzy mi tečú od smiechu pri spomienkach na horlivé debaty a rozdieľnosť názorov, koľko hodín, energie, gúglenia a dokazovania vyžadovala táto záležitosť. Každého avokádistu nechávam žiť. Myslím si svoje, každý má svoj názor predsa. Je to zelenina a hotovo :-)

Kečupisti. Kečup na pizzu a na špagety - gastronomické predpeklie. Niečo ako keď do slepačej polievky, ktorá sa dve hodiny pomaly varila na záver nakrájate...pomaranč. Ale spozornela som, keď som docenta a profesora filozofie, človeka váženého a mne môjmu srdcu blízkeho, videla vyžmýkať si na pizzu štvrť plastovej flašky tejto červenej pochutiny. Nuž zotrela som pot z čela a musela som sa s tým naučiť žiť. Buď ja a moja kečupová fóbia alebo je našim filozofickým debatám o nesmrteľnosti chrobáka navždy koniec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vínokolisti. Ani neviem či sa toto dá nejako ospravedlniť. A ešte mi naskakujú zimomriavky aj vtedy, keď si jedna moja známa šupne kocku ľadu do bieleho, ale už si kusnem do jazyka. Pomodlím sa potichu k vínovému bohu za jej hriechy a ...odpustím jej.

Gramatickí analfabeti - neodsudzuj blížneho svojho aj keď jeho myš sa píše s mäkkým. Zajtra sa s ním možno zasekneš vo výťahu a kým budete v kabínke vydýchavať vzduch, zistíš že v skutočnosti je s jeho prejavom všetko v poriadku.

Východniari a mimobratislavčania versus hlavné mesto - tenký ľad. Snáď len toľko že aj keď je geografické rozdelenie častokrát veľavravné a naplavenina je naozaj vtipný výraz....nie. V koži hlupáka chodíme bez ohľadu na prízvuk, no neemam pravdu? Aj keď jedenácka namiesto jedenástka a evro versus euro by ste už fakt mohli začať používať správne. A my už nebudeme hovoriť Dúbrafka a trúbiť na vás na cestách len preto, že máte značku BB. Platí?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ITčkari. Fakt poznám aj takých, čo si umývajú vlasy, krásne voňajú a nenosia kárované košele. A čítajú knihy. Fakt. A čo by ste robili bez svojho ítéčkára v dnešnej dobe, no?

Rezeň či koleno alebo bio a sushi? S prepáčením - po trávení to skončí vždy rovnakým produktom, na to by sme pri mudrovaní nemali zabúdať. Doprajme si slobodu. Najlepšia zelenina je aj tak stejk (pozn.autora : pardón, nemohla som si pomôcť)

Konšpirátori. Možno je Obama naozaj iluminátor a Tásler zachránil slovenskú hudobnú scénu. A možno sveteľné bytosti naozaj žijú medzi nami. Bez ohľadu na to čomu kto verí, dýchajme z hlboka. Pochybujem že vy alebo ja vyriešime tieto otázniky, diskutujme lebo nás to baví a nevymazávajme sa z facebooku preto, že si myslíme/nemyslíme že útok na dvojičky spáchali američania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sultánistky a farmistky - no a čo. Raz som pozerala tajne Zámenu manželiek aby som bola na druhý deň na detskom ihrisku v obraze, celý diel! A poviem vám, každý by si tým mal prejsť. Potom už nič nie je ako predtým.

Neodsudzujme. Načo? Buďme k sebe veľkorysí a dajme si navzájom zelenú. Veľakrát som sa presvedčila že akákoľvek diskriminácia nikam nevedie, nediskriminujte ani svoje rodiny, známych a okolie. Človek je tvor omylný a nevyspytateľný, možno o to je to zaujímavejšie. Všetkým nám pomôže schladiť si hlavu, sme národ ktorý to potrebuje. Stojme vedľa seba keď treba, nie naopak, ozývajme sa a kričme keď nám niekto berie slobodu, základné práva a česť a nestrácajme namiesto toho čas žlčovitými dohadovaniami. Alebo sa teda aspoň pokúsme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Želám nám pevné nervy, nie je ľahké s každým súhlasiť. A o to predsa ani nejde.

Ako povedal klasik - život je jeden z nejtěžších, přátelé...a my všichni jsme tady stejně jenom na brigádě :-)

Nora Remiarová

Nora Remiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Je častokrát presvedčená, že pláva proti prúdu. Verí intuícii a znameniam osudu. Má rada biele zástavy v oknách ľudí. Viktorova a Teova mama. Rozvedená, deti v striedavke. So it goes.. Zoznam autorových rubrík:  fikciaHyperaktivita moja každodennámikrozamysleniaListy ( na pokračovanie)SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu