reklama

Mikrosvet

Moja rodina je konzervatívna. Niekedy až príliš a možno viac ako by sa patrilo, ale je to moja rodina a mne to takto vyhovuje. Po tom, čo sme oddelili zrno od pliev a konečne sme mohli začať žiť naplno, sa nám žije dobre. Najmä máme - po rokoch - konečne každý vlastný priestor.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)
Niekedy sa cítim ako tento tu :-)
Niekedy sa cítim ako tento tu :-) (zdroj: z netu)

Moja mama pochopila, že jediná cesta ako ma nechať vyrásť a nezošalieť z toho, je dať mi voľnosť a popustiť uzdu. I keď chápem a dobre sa pamätám že to vôbec nebola sranda, predpokladám že práve tento fakt nám obom teraz - v mojej dospelosti - otvoril v mnohom dvere.

Nebola som veľmi prispôsobivý typ ani čo sa týka partnerstiev, to je evidentné. Mám jednoznačnú predstavu o živote vo dvojici a chvalabohu je zhodná s predstavou môjho partnera.

Pochopila som však, že len reči nestačia a že sa musím prispôsobiť rovnako, ako to vyžadujem od svojho okolia. Chápem význam kompromisov, dokonca si myslím, že mnohé z nich môžu zachrániť vzťah a koniec koncov nie som z marcipánu a prečo by som mala byť výnimka, že.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vidím to takmer všade, ľudia si už jeden druhého vôbec nevážia. Rešpekt vymizol a nastúpila drzosť, ktorá je v súčasnosti často nazývaná asertivitou. Motajú sa iným do života a do súkromia i keď na to nemajú vôbec právo. Nazerajú do tanierov, do spální a najradšej by napchali nos i do Vašej hlavy a porýpali sa tam.

Mám takmer ročný vzťah, ktorý funguje. Ale myslím, že funguje i vďaka pravidlám a vzájomnému rešpektu. Takto nejak budem vychovávať i svoje deti - aby si vážili jeden druhého, aby si vážili svojich rodičov a starých rodičov, ale najmä - aby nechali jeden druhého dýchať. Pokiaľ budú mať moje deti môj temperament, budú musieť mnohé rozdýchať a najprv sa veľa veciam naučiť, ale pokiaľ budú mať trpezlivosť môjho priateľa, tak to pôjde. Mám rada svoje súkromie, možnosť rozhodovať sa sama a na základe vlastnej intuície, vedomia a svedomia a dúfam, že moje deti si doprajú rovnaký luxus. Verím že práve preto, že na to budú mať zo strany svojich rodičov priestor, umožnia nám dôstojnú starobu keď sa vymenia strany a my budeme potrebovať ich pomoc.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je vyčerpávajúce bojovať o pomyselný kúsok priestoru ak ľudia nechápu čo vlastne znamená osobná zóna a že vôbec nie ste povinní dýchať s nimi jeden vzduch. Že ich rozhodnutie nemusí korešpondovať s tým vaším a že na to máte plné právo. A čo je najdôležitejšie - že svoje rozhodnutia vôbec nemusíte obhajovať.

Vychádzať s ľuďmi a robiť kompromisy je asi najťažšia vec ktorú som sa musela naučiť, ale viem že sa to dá.

Lebo ak to ustojíte a ešte k tomu bez prelievania krvi, vyhrávate list vlastníctva na malý kúsok súkromného vesmíru. A kto by už nechcel z okna svojho bytu dočiahnuť na hviezdy ?

:-)

Nora Remiarová

Nora Remiarová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Je častokrát presvedčená, že pláva proti prúdu. Verí intuícii a znameniam osudu. Má rada biele zástavy v oknách ľudí. Viktorova a Teova mama. Rozvedená, deti v striedavke. So it goes.. Zoznam autorových rubrík:  fikciaHyperaktivita moja každodennámikrozamysleniaListy ( na pokračovanie)SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu